Розвиток творчого потенціалу та життєвої компетентності через використання ІКТ

 «Жодні наші концепції, як би гарно ми їх не прописали, жодні закони, які ми можемо проголосувати у Верховній Раді, не спрацюють для кожної української дитини, якщо не зміниться вчитель, який безпосередньо працює з цією дитиною» - наголосила міністр.

 Концепція «Нової школи» виділяє 10 ключових компетентностей, серед яких є математична грамотність (уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.), а також  інформаційно-цифрова компетентність (передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність)

 Я як вчитель математики працюю на уроках використовуючи різні засоби ІКТ – це використання на уроках методу проектів, застосування на уроках алгебри для побудови графіків функцій програми Advansed Grapher, робота з учнями на сайті http://vasurenko-olga.com.ua, робота на сайті ЯКлас. Працюю над впровадженням відео- лекцій та прямої трансляції (вебінарів) для школярів.

 Метод проектів допомагає залучити учнів до пізнавальної та творчої роботи, проявити  креативне мислення. Учні мають можливість формувати свої групи за бажанням. Вони мають конкретне завдання. При виконанні завдань набувають навичок самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, набувають навичок, що допомагають повірити їм у власні сили.

 Про те є і недоліки використання цього методу:

 1.    Підготовка проекту потребує багато часу 3,4 тижні.

 2.    Важко налаштувати учнів на механізм взаємонавчання.

 3.    Вчителю складно контролювати процес навчання, а результат не завжди ефективний.

 4.    На перенавчання потрібен додатковий час.

 5.    В групі бувають студенти, які старатимуться перекинути свої завдання іншим, більш сумлінним.

 Програма AdvansedGrapher зручна у користуванні, вона допомагає при вивченні теми «Функції» у 7 – 11 класах, для підготовки до ЗНО та ДПА. За допомогою цієї програми учні можуть швидко повторити властивості паралельного перенесення графіків функцій у різних ситуаціях, побудувати складні графіки.

 На моєму сайті http://vasurenko-olga.com.ua учні мають можливість розв’язувати цікаві задачі, ознайомитися із новинами школи та Міністерства освіти, переглянути відео уроки, отримують потрібну інформацію для підготовки до ЗНО та ДПА. Вчителі мають можливість скористатися методичними матеріалами, проглянути роботу МО вчителів математики нашого округу. Батьки отримати корисну інформацію щодо виховання дітей, використання учнями мережі Інтернет.

 «Наше завдання – кожній дитині дати доступ до якісної освіти. Успіх України в тому, щоб побудувати суспільство освіченого загалу, бо кожна дитина, не залежно від її здібностей, має право на успіх в житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта», - наголосила Лілія Гриневич.

 У цьому навчальному році наша школа почала працювати на сайті ЯКлас. Ця навчальна програма потребує інтернет забезпечення та має багато переваг. У нашій школі проведено інтернет і WiFi  і учні мають можливість розв’язувати тести із різних засобів: телефон, планшет, ноутбук. У цій програмі учні мають можливість переглядати підручники та виконувати тести. А вчителі та батьки  - мають можливість переглядати їх результати

 Я практикую задавати завдання учням на тиждень часу. Вибираю такі завдання які ми виконували на уроці. Даю учням можливість виконати ці завдання не за один раз, а за три. В такому разі учні можуть поставити питання учителеві. Я сама можу проглянути завдання які потребують уваги.

 Великим плюсом цієї програми є послуга «Я+», яка дає можливість учневі бачити правильні кроки розв’язування і цим самим швидше навчатися. Це не означає, що учень побачить правильну відповідь, вставить її і йому за це нарахують бали. Коли учень розв’яже завдання – йому знизу покажуть як це потрібно робити. У випадку неправильної відповіді бали не зараховуються і учень має можливість виконати аналогічне завдання ще раз, але з іншими числами. У випадку правильної відповіді бали зараховуються. Цим самим учень навчається на своїх помилках.

 Наші досягнення:

У нас зареєстровано понад 60% учнів (середня школа). Наша школа набрала понад 38 000 балів та займає І місце у ТОПІ шкіл по Україні.

 Чому ми використовуємо цю програму?

  •   Треба міняти методи навчання;
  •  зручно вивчити теорію за новою темою всім класом в ході уроку;
  •   є готові презентації (режим презентації), змінний роздатковий матеріал, можливість його роздрукувати;
  •   можна швидко закріпити і пригадати теорію в класі;
  •   мотивувати школярів вирішувати завдання на сайті ЯКлас: організувати вікторину або змагання всередині класу, між паралелями, між школами, між предметами;
  •   диференціювати завдання за ступенем складності: підібрати відповідні завдання для відстаючих або обдарованих учнів;
  •   працювати всім класом над одним завданням з різними варіантами, що допоможе виключити списування;
  •   викликати до дошки одного учня вирішувати завдання ЯКлас;
  •   створювати і проводити контрольні роботи, тестування, перевірочні роботи, підсумкові зрізи знань, не перевіряючи їх, можливість їх роздрукувати;
  •   можливість створення власних завдань;
  •   контролювати хід виконання завдань учнями;
  •   не перевіряти виконані учнями завдання - отримати готовий результат;
  •   переглядати і роздруковувати на принтері розгорнуті звіти за кожним завданням;
  •   зручна система оцінювання (готова оцінка – у результатах учня, і таблиця оцінювання – у перевірочних роботах);
  •    готувати учнів до ЗНО та ДПА;
  •   завдання можна виконувати із смартфона, планшета, ноутбука;
  •   завдання можна виконувати в школі  і вдома, можна виставляти часовий та кількісний діапазон виконання вправ;
  •   завдання можна вибирати із поданого переліку і створювати самостійно;
  •   завдання помірної складності (від простого до складного);
  •   можливість в завданнях, створених самостійно, вводити математичні формули;
  •   завдання з малюнками;
  •   виключає систему списування.

  Чим корисна програма ЯКлас для учнів?

  Учні можуть:

  •   Вчитися із комп’ютером та в інтернеті цікавіше, програма захоплює відволікає від інших іграшок в Інтеренеті;
  •   вивчити теорію за новою темою, якщо був відсутній у школі (хвороба, карантин,  самоопрацювання та ін. причини) і закріпити її виконуючи тести;
  •   повторити теорію і виконати тести за попередні класи;
  •   можливість виконувати завдання нескінченну кількість разів, поки не зрозумієш;
  •   отримати хорошу оцінку;
  •   отримати впевненість у своїх знаннях;
  •   підняти свій рейтинг у класі, школі;
  •   самостійно готуватися до ЗНО і ДПА;
  •   можливість роздруковувати завдання на принтері щоб поставити питання вчителеві;

 Для чого програма ЯКлас для батьків?

  Батьки мають можливість:

  •  спостерігати за навчанням своїх дітей;
  •   порівнювати їх результати із середніми результатами однокласників;
  •   бачити  реальну картину знань дитини;
  •   не витрачати гроші на репетиторство.
  •   можливість спостерігати за навчанням своїх дітей;
  •   порівнювати їх результати із середніми результатами однокласників;
  •   бачити  реальну картину знань дитини;
  •   не витрачати гроші на репетиторство.

 Я постійно працюю над самоосвітою. Тому я є слухачем безкоштовних масових онлайн-курсів  https://prometheus.org.ua/ , зараз я працюю над створенням власних відкритих онлан-курсів для навчання школярів для полегшення та зручності його використання, підняття інтересу до навчання.

 «Я хочу заохотити всіх, хто має можливість змінюватись, об'єднувати навколо ідей нової школи освітян. Ми мусимо дивитися не тільки під ноги, плутаючиcь в сьогоднішніх проблемах, ми мусимо йти вперед», - сказала Лілія Гриневич.

 

 

 

 

 

Scholarly Lite is a free theme, contributed to the Drupal Community by More than Themes.