Вибір теми навчального Проекту

Перегляд прикладів тем створених навчальних проектів (5 хв.). Саме для цього вчителям спочатку пропонується переглянути приклади тем створених навчальних проектів на програмному компакт-диску або на програмному веб-сайті http://www.iteach.com.ua/. Вчитель не повинен вибирати тему свого проекту із запропонованих, він має обрати її самостійно. Крім того, дуже важливо, щоб вчителі зрозуміли, що тему проекту ще можна буде уточнювати або змінювати протягом наступних двох модулів і це нормально, оскільки інколи хороша ідея не народжується відразу. Вона може «прийти» з часом при ознайомленні з ідеями інших – це залежить від вчителя, його досвіду та типу сприйняття матеріалу. Вчителю пропонується заповнити таблицю на стор. модуль 6.1. і записати туди принаймні три можливих теми для розробки навчальних проектів. Важливо, щоб вчитель записав ці кілька тем для того, щоб потім можна було змінити одну тему на іншу, у випадку, коли попрацювавши деякий час над нею, він усвідомлює, що вона невдала для створення Портфоліо.

Ця вправа обов'язково повинна закінчуватися обговоренням у загальному колі , коли кожний вчитель розповідає про одну або кілька тем навчальних проектів, які він обрав для роботи над Портфоліо. Всі теми вчитель може проговорити вголос. Це вимоги, які відносяться до теорії діяльності, на основі застосування якої будується навчання на тренінгу.

Схема ознайомлення з ідеями майбутніх навчальних проектів може бути такою:

  • обрати тему;
  • назвати навчальний предмет;
  • визначити основну ідею змісту навчального проекту;
  • вказати, що роблять учні – визначити вид їх дослідницької діяльності.

 

HBM  Зверніть увагу, інколи вчителі помилково вважають, що діяльність учнів полягає у створенні мультимедійних публікацій, презентацій та веб-сайтів. Це не так! Головне, що діти досліджують! Що порівнюють? Що аналізують?

Після загального обговорення всіх тем навчальних проектів слід обов'язково надати вчителям до 5 хвилин часу для письмового оформлення думок, що виникли в них. Ви повинні заохочувати вчителів до такої діяльності. Не поспішайте, оскільки вчитель після прослуховування тем своїх колег повинен узагальнити власні думки, що для нього є дуже важливим.

Огляд домашнього завдання: Метод проектів

Протягом 5 хв. поясніть сутність домашнього завдання для вчителів, зверніть увагу на питання для повторення, поясніть їх призначення – повторення основних, базових понять модуля. Деякі з цих питань можуть стати темою окремого обговорення та наводять вчителя на міркування щодо організації навчального процесу на основі застосування інноваційних педагогічних технологій.
Домашнє завдання у подальшому обов'язково слід перевіряти, інакше вчителі не звертатимуть увагу на їх виконання.

Закінчувати навчання за кожним модулем слід вправою на отримання зворотного зв'язку від учасників – рефлексією. Форми її проведення можуть бути різними, їх слід змінювати кожного разу ( Див. Додаток 7). Але мета рефлексії однакова – пригадати та оцінити всі види діяльності, яким навчилися вчителі, та виділити для кожного особливо корисне і спробувати оцінити чому. Важливо, щоб кожний вчитель навчився оцінювати свою власну діяльність, новий для себе матеріал та навички, причому не лише виділяти його, а й глибоко аналізувати, оцінювати та виголошувати перед своїми колегами.

Спочатку на запрошення тренера учасники мають пригадати і назвати все, що відбувалося в цей день на тренінгу.

Вперше доцільно розпочати рефлексію з учасника, який бажає висловитися. А потім всі по черзі висловлюють свої враження. Вчителі повинні усвідомити, що в партнерстві при правильній організації навчаються всі. Не забувайте відзначати вчителів, які роблять успіхи.

Підведіть підсумок навчання за модулем, згадайте основні питання цього модуля та задачі, прописані на початку посібнику. Зверніть увагу на основні питання та завдання наступного модуля, запропонуйте вчителям самостійно ознайомитися зі змістом цього модуля за посібником.